niedziela, 28 kwietnia 2013

Sałatka z... Mango !


Tę sałatkę zrobiłam trochę od niechcenia, ale, że w domu było mango, to się na nią skusiłam.
Nie spodziewałam się jakiejś wspaniałej palety smaków, ale kiedy spróbowałam wiedziałam, że to kolejne mistrzowskie połączenie i na pewno, na baardzo długo pozostanie na mojej liście sałatek, które się nigdy nie znudzą ! O!
Przepis lekko zmodyfikowałam, zastępując niektóre składniki tymi, które miałam w domu.

Składniki na porcję dla ok. 4 osób:
- 1 dojrzałe mango
- 1 paczka sałaty (np mix sałat z Biedronki czy Lidla)
- garstka suszonej papryczki chilli
- 1/2 cebuli 
- garść orzechów laskowych karmelizowanych

Sos:
- sok z 3/4 cytryny
- 2 łyżki oliwi z oliwek

Przepis oryginalny (wg Magdy Gessler chyba ):
-1 paczka rukoli
- 1 dojrzałe mango
- 1 czerwona cebula
- garść orzechów nerkowców karmelizowanych
- 1 świeża papryczka chilli

Sałatę wrzucić do miski, mango pokroić w paseczki, cebulę w piórka, dorzucić ususzone chilli (lub świeże pokroić w 'plasterki'). Orzechy laskowe (lub nerkowce, i te byłyby lepsze ale ja nie miałam- wrzucić na blachę, podpiec, pod koniec posypać cukrem, znów podpiec do skarmelizowania się cukru) ja miałam już gotowe,posiekane i  karmelizowane w domu, więc tych użyłam.
Na koniec wykonać sos- połączyć obydwa jego składniki i polać nim sałatkę, lekko wymieszać - gotowe ;)

Wygląda to niesamowicie a smakuje jeszcze lepiej. ;)

Smacznego !


My ; )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz