środa, 17 kwietnia 2013

Kurczak w sosie aksamitnym

Tego kurczaczka zrobiłam na szybkości niesamowitej.
Przepis można modyfikować w dowolny sposób jeśli chodzi o smaki.
Ja miałam ochotę na coś ostrego i aksamitnego zarazem i pierś z kurczaka w lodówce.

Więc będą takie składniki na 2 duuuże porcje (lub 3 normalne):

- 3 małe połówki piersi
- 5 pomidorków cherry ( może zastąpić koktajlowymi, wtedy więcej, lub zwykłymi, wtedy mniej np. 2)*
- 1 jogurt naturalny*
- 1 mała cebulka (np. dymka)
- 1/2 ostrej papryczki (kupiłam w Lidlu)
- szczypiorek
- 1,5 kopiastej łyżki mąki kukurydzianej*
- oliwa (lub olej)
- 3/4 szklanki wody
- ulubione przyprawy (ja dałam sól pół na pół z przyprawą do kurczaka, pieprz ziołowy, zioła prowansalskie i bazylię)

*Jeśli chodzi o pomidory- taniej mi wyszły pomidory cherry niż zwykłe, bo była promocja w Lidlu. :D
*Jeśli chodzi o jogurt- prawie we wszystkich przepisach używam zamiennie jogurtu zamiast śmietany- po prostu jogurt jest o wiele bardziej lekkostrawny niż jakakolwiek śmietana.
*Jeśli chodzi o mąkę kukurydzianą- jeśli nie chcecie kupować całego kg., wystarczy kupić zwykły zagęstnik typu 'pomysł na' (chociaż wiadomo, że tam mamy również sól i przesmaczny glutaminian sodu, więc wtedy trzeba ostrożnie dozować sól), lub zagęścić po prostu mąką pszenną, ponieważ chodzi przede wszystkim o zagęszczenie- sos będzie bardziej hmm... aksamitny, a o to chodzi!

Wykonanie:

Kurczaka umyć, osuszyć, pokroić w kawałki wg uznania (ja wybrałam paski), przyprawić solą, pieprzem, przyprawą.
Pomidorki pokroić na połówki (jeśli mamy duże pomidory śliwkowe lub zwykłe- proponuje w plastry), podsmażyć na oliwie razem z połową pokrojonej w piórka cebulki, zdjąć z patelni.
Kurczaka podsmażyć na pozostałym tłuszczu.
Przygotować sos, w miseczce wymieszać przyprawy (bazylię, zioła, sól, pieprz) z mąką, jogurtem, wodą.
Pokroić papryczkę, szczypiorek i pozostała połowę cebuli, wrzucić do sosu.
Kiedy kurczak się już podsmaży ale nie usmaży (!) zalać sosem, i odstawić na mały płomień (lub na blatach elektrycznych na 5-tkę :)) do duszenia na co najmniej 10 min.
Pod koniec dodać na chwilę podsmażone pomidorki.

I gotowe! Pełnia smaku i kolorów w 20 minut!

Proponuję podawać z ryżem :)

P.S. Jeśli chcemy wersje na słodko, można zastąpić ostrą papryczkę , słodką, lub innym warzywem :)

Pozdrawiam, My!

2 komentarze: